Najlepsze uczniowskie innowacje społeczne wybrane
Dnia 1 grudnia 2020 odbył się Social Innovation Camp online. Zespoły z całej Polski rywalizowały w konkursie na najlepszą innowację społeczną. Uczniowie pracowali w zespołach 8-10 osób nad rozwiązaniem, które pomogłoby młodzieży poruszać się bezpiecznie w mediach społecznościowych oraz radzić sobie z hejtem. W trakcie rywalizacji uczniowie zapoznali się z metodą tworzenia kreatywnych rozwiązań Design Thinking. Wspierali ich mentorzy – pracownicy Nationale-Nederlanden oraz innowacyjnej komórki firmy SparkLab. Młodzież prezentowała swoje pomysły przed panelem sędziów.
We wszystkich trzech promowanych miejscach znaleźli się uczniowie z naszej szkoły.
I miejsce zespół Moskwa z uczennicą Kaczmarek Pauliną z klasy 1.2
II miejsce zespół Madryt z uczennicami: Dymitrak Nicole z klasy 2P1 oraz Siejek Izabelą z klasy 1.5
III miejsce zespół Berlin z uczennicą Guszczak Marta z klasy n1.5
Po konkursie Jury wypowiedziało się następująco:
„Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wszystkich zaprezentowanych rozwiązań. Uczniowie doskonale poradzili sobie z trudnym wyzwaniem, jakie przed nimi postawiliśmy. Wykazali się innowacyjnym i kompleksowym podejściem w prezentowaniu rozwiązań. Dodatkowo, to rozwiązanie musieli opracować w bardzo krótkim czasie, z zespołem, z którym dopiero co się poznali i to w warunkach online. Kompilacja tych czynników pokazuję, że młodzież naprawdę miała trudny orzech do zgryzienia” – mówi Aleksandra Stasiak, ekspert ds. komunikacji i employer brandingu w Nationale-Nederlanden
Wśród zaproponowanych rozwiązań pojawiły się grupy wsparcia dla ofiar hejtu, filmy, kampanie podnoszące świadomość, a także narzędzia informatyczne, których celem jest wyeliminowanie hejtu. Zwycięski zespół zaproponował aplikację dla dostawców mediów społecznościowych nagradzającą pozytywne zachowania w sieci, z wbudowanym mechanizmem odraczania komentarzy dającym użytkownikom czas na refleksję.
Celem SIC jest przybliżenie uczniom świata pracy i przedsiębiorczości. W trakcie wydarzenia uczniowie:
- rozwijają umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a także umiejętności interpersonalne, w tym pracy zespołowej i współpracy, umiejętności komunikacji i prezentacji;
- uczą się pracować nad „prawdziwymi” problemami w bardzo napiętych terminach i myśleć kreatywnie;
- kształtują przedsiębiorcze umiejętności i postawy, a także uczą się samodzielności i świata biznesu;
- zyskują doświadczenie z pierwszej ręki, jak przejść od teorii do praktyki.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom.
Magdalena Cieielska