Regulamin Szkolnego Konta Instagramowego

XI Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu

 

  • 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady prowadzenia i korzystania z oficjalnego konta szkoły na platformie Instagram.
  2. Administratorem konta jest osoba wyznaczona przez dyrektora szkoły.
  3. Opiekunem zespołu uczniów przygotowujących publikacje na konto jest nauczyciel wyznaczony przez dyrektora.
  4. Celem konta jest aktywne uczestnictwo w życiu szkoły i informowanie społeczności szkolnej o wydarzeniach, sukcesach i inicjatywach oraz promowanie pozytywnego wizerunku szkoły w obszarze treści edukacyjnych, informacyjnych i rozrywkowych przy współpracy z Dyrekcją, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim i Radą Rodziców.
  • 2. Zasady publikowania treści

  1. Publikowane treści muszą być zgodne z zasadami etyki, kultury osobistej oraz regulaminem szkoły.
  2. Nie wolno zamieszczać treści wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobre obyczaje lub godzących w dobre imię szkoły i jej społeczności.
  3. Nie dopuszcza się publikowania treści politycznych, reklamowych, promujących przemoc, używki lub zachowania niezgodne z prawem.
  4. Zdjęcia i filmy przedstawiające uczniów lub nauczycieli mogą być publikowane wyłącznie za ich zgodą (lub zgodą rodziców w przypadku osób niepełnoletnich).
  5. Administratorzy dbają o rzetelność i prawdziwość zamieszczanych informacji.
  6. Szkoła dba o ochronę danych osobowych uczniów, nauczycieli i innych osób, zgodnie z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych.
  7. Publikacja wizerunku uczniów i pracowników wymaga pisemnej zgody osoby lub jej opiekuna prawnego, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  8. W przypadku wydarzeń publicznych, na których wykonano zdjęcia grupowe, obowiązują zasady przewidziane w prawie autorskim i RODO.
  9. Osoby, których dane zostały opublikowane, mają prawo do ich usunięcia, sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
  • 3. Moderacja i interakcje

  1. Wyklucza się możliwość komentowania postów, funkcja komentowania jest wyłączona.
    W sytuacji gdy opcja ta jest aktywna Administratorzy mają prawo usuwać komentarze, które są niezgodne z regulaminem, zawierają mowę nienawiści, spam lub inne niedozwolone treści.
  2. Szkolne konto nie służy do załatwiania spraw administracyjnych ani prywatnych zapytań – w tym celu należy kontaktować się bezpośrednio ze szkołą.
  3. Obserwowanie konta przez użytkowników Instagrama nie oznacza akceptacji ich treści przez szkołę.
  • 4. Odpowiedzialność i bezpieczeństwo

  1. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez osoby trzecie w komentarzach lub wiadomościach prywatnych.
  2. W przypadku naruszenia regulaminu przez uczniów, mogą zostać wyciągnięte konsekwencje zgodne z wewnętrznymi zasadami szkoły.
  3. W razie potrzeby szkoła może zawiesić lub zamknąć konto.
  • 5. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin może zostać zmieniony w dowolnym momencie, a jego aktualizacja będzie podana do wiadomości użytkowników.
  2. Korzystanie z konta oznacza akceptację regulaminu.
  3. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz.U. Nr 80 z 2000r. poz. 904, Dz. U z 2004r. Nr 197 poz.1662) i ostatnią jej nowelizacją uchwaloną przez Sejm
    1 kwietnia 2004 roku (Dz. U. z 2004r. Nr 91 poz.869) instytucje oświatowe, w tym szkoły mogą bez zgody twórców, artystów, wykonawców, producentów, nadawców, wydawców i bez zapłaty im wynagrodzenia korzystać z rozpowszechniania utworów i pozostałych dóbr pokrewnych w celach dydaktycznych

 

Przejdź do treści