Bonn, Amsterdam, Kolonia… – spotkanie z Beethovenem, van Goghiem i naszymi rówieśnikami z Niemiec 🙂

W sobotę 14 września wyruszyliśmy pod opieką p. Jolanty Stockiej – Jabrini oraz p. Elżbiety Bartkowskiej – Żbeli w długą podróż pociągiem, aby zobaczyć się z naszymi niemieckimi przyjaciółmi z Hardtberg – Gymnasium w Bonn.

Część z nas pojechała w niedzielę na wspaniałą zabawę do „Fantazjaland”, aby poczuć trochę adrenaliny. Inni spróbowali swoich sił we wspinaczce w parku linowym.

W pochmurny poniedziałek zwiedziliśmy Kolonię, zobaczyliśmy monumentalną średniowieczną katedrę nad Renem oraz panoramę miasta rozciągającą się z wieży katedry. Pan Schlag – opiekun grupy niemieckiej, opowiedział nam trochę o tym pięknym mieście podczas spaceru po starówce. Po południu dołączyła do nas grupa niemiecka i pojechaliśmy razem do ZOO.

Wtorek uraczył nas piękną pogodą, zatem według planu wyruszyliśmy się do Amsterdamu. Najpierw udaliśmy się w podróż łódką po kanałach stolicy Holandii. Dowiedzieliśmy się wtedy, jak powstało to miasto oraz zobaczyliśmy najważniejsze miejsca. Następnie podziwialiśmy architekturę miasta, a ilość rowerów zrobiła na nas ogromne wrażenie.

Na drugi dzień odwiedziliśmy muzeum van Gogha, w którym została nam przekazana wartościowa wiedza na temat kunsztu oraz życia tego holenderskiego malarza.

Po powrocie do Bonn mieliśmy okazję zobaczyć, jak wyglądają lekcje w niemieckiej szkole oraz odwiedzić najważniejsze miejsca dawnej stolicy Niemiec podczas gry miejskiej. Następnie zwiedzaliśmy dom historii Niemiec ” Haus der Geschichte”. Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy przy ognisku u jednego z naszych niemieckich kolegów.  W przeddzień wyjazdu wykonaliśmy w szkole projekt – prezentację na temat naszej wspanialej przygody. Byliśmy również w sklepie Haribo, w którym zaopatrzyliśmy się w oryginalne żelki-misie. Wieczorem razem z nauczycielami zorganizowaliśmy grilla, na którym wspólnie graliśmy, jedliśmy i wspaniale się bawiliśmy.

W sobotę rano spotkaliśmy się na dworcu, gdzie pożegnaliśmy się z uczniami z Niemiec i obiecaliśmy sobie, że wkrótce znów się zobaczymy.

Wyjazd był dla nas fantastyczną przygodą, przekonaliśmy się przy okazji, że nasza znajomość niemieckiego jest całkiem dobra, co jeszcze bardziej zmotywowało nas do nauki tego języka.

Zapraszamy do obejrzenia galerii i zachęcamy gorąco do udziału w tego typu spotkaniach w przyszłości!